Overslaan en naar de inhoud gaan
Let op: In verband met de feestdagen zijn wij op 25, 26 december en 1 januari gesloten. Excuses voor het ongemak.

Kennelijke vergissing

Bestelt u iets online? Dan is de webwinkel verplicht om voor de afgesproken prijs uw product te leveren.

Dit is anders als de prijs duidelijk veel te hoog of veel te laag ligt. Zo’n situatie heet een kennelijke vergissing. Denk bijvoorbeeld aan een tv die voor € 10 wordt aangeboden, terwijl concurrenten deze voor € 1.000 verkopen. De webshop hoeft het product dan niet aan u te leveren.

Bewijs

Betwijfelt u of de prijs klopt? Neem dan contact op met de verkoper. Doe dit het liefst per e-mail. U kunt dan bewijzen dat de verkoper de prijs heeft bevestigd.

Levering tegen afgesproken prijs

Levert de verkoper niet? En is de prijs geen kennelijke vergissing? Vraag de verkoper dan per brief om het product te leveren. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief verzoek om levering tegen afgesproken prijs.

Terug naar boven Shape