Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo vraagt u om levering bij een prijsfout

Wil de webshop uw product niet leveren? En was de prijs niet veel te hoog of veel te laag? Dan moet de webwinkel leveren voor de prijs die u heeft afgesproken.

  • Verzamel bewijzen zoals een schermafdruk van de aanbieding, een e-mail van de webshop of kopieën van de prijs bij concurrenten.
  • Schrijf een aangetekende brief (voorbeeldbrief verzoek om levering tegen afgesproken prijs) aan de verkoper waarin u vraagt om uw product te leveren. Leg uit dat u geen reden heeft om te twijfelen aan de prijs en voeg de bewijzen toe.
  • Reageert de verkoper niet? Of levert hij uw product niet? Neem dan contact op met een van onze juristen. Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Schakel deze dan in. 

Belangrijk om te weten

  • Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. U kunt deze brief aanpassen naar uw situatie.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

Lees meer over dit onderwerp

Moet een webshop mijn bestelling leveren bij een prijsfout?

Gratis Download voorbeeldbrief Page 1
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 *€0,25 p/min. Elke werkdag tussen 09.00 - 18.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Op dit moment kunt u uw vraag helaas niet via de e-mail stellen. Excuses voor het ongemak. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties
Terug naar boven Shape