Overslaan en naar de inhoud gaan

Brieven en e-mails

Bewaar alle brieven, e-mails en andere documenten die over uw zaak gaan. Niet alleen de brieven en e-mails die u van de ander ontvangt. Maar ook kopieën van de brieven en e-mails die u zelf verstuurt.

Bewijs aangetekende brief

Het is verstandig om uw brieven aangetekend te versturen. U krijgt dan een verzendbewijs én bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet is opgehaald.

Bewaar deze bewijzen bij de kopie van uw brief.

Telefonische informatie

Schrijf ook alle telefonische informatie op. Zoals afspraken die u via de telefoon met de ander maakt. Vraag de ander om deze afspraken schriftelijk te bevestigen. Of bevestig de afspraken zelf, bijvoorbeeld via een brief, e-mail of app.

Administratie op orde

Wilt u weten waar en hoe u documenten het best bewaart? Het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) geeft tips om overzicht in uw administratie te houden.

Terug naar boven Shape