Documenten bewaren
Denkt u dat u een geschil krijgt met een persoon of organisatie? Dan is het belangrijk dat u een 'dossier' opbouwt. Verzamel alle documenten die met het meningsverschil te maken hebben en bezwaar ze goed.
Brieven en e-mails
Bewaar alle brieven, e-mails en andere documenten die over uw zaak gaan. Niet alleen de brieven en e-mails die u van de ander ontvangt. Maar ook kopieën van de brieven en e-mails die u zelf verstuurt.
Bewijs aangetekende brief
Het is verstandig om uw brieven aangetekend te versturen. U krijgt dan een verzendbewijs én bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet is opgehaald.
Bewaar deze bewijzen bij de kopie van uw brief.
Telefonische informatie
Schrijf ook alle telefonische informatie op. Zoals afspraken die u via de telefoon met de ander maakt. Vraag de ander om deze afspraken schriftelijk te bevestigen. Of bevestig de afspraken zelf, bijvoorbeeld via een brief, e-mail of app.
Administratie op orde
Wilt u weten waar en hoe u documenten het best bewaart? Het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) geeft tips om overzicht in uw administratie te houden.
Bedankt voor uw feedback.
Heeft u een vraag? Neem bij vragen contact op met een van onze juristen.