Logo
Cookie Privacy

Aangetekende brief versturen

Een aangetekende brief verstuurt u via het postbedrijf. Dit kan ook online. U krijgt een bewijs dat u de brief heeft verstuurd. En dat de ontvanger uw brief heeft ontvangen, geweigerd of niet heeft opgehaald. Dit bewijs is belangrijk als u bijvoorbeeld naar de rechter of een geschillencommissie wil.

Bewijs

U stuurt een aangetekende brief als u bewijs nodig heeft dat u de brief heeft verstuurd. En dat de ontvanger uw brief heeft ontvangen, geweigerd of niet heeft opgehaald. Dit bewijs is vooral belangrijk als u naar de rechter gaat. Of naar een geschillencommissie of de Huurcommissie.

Ontvangstbevestiging

Met de code van het postbedrijf kunt u uw zending online volgen. Dit heet 'track & trace'. U krijgt een ontvangstbevestiging zodra de ontvanger tekent voor ontvangst.

De ontvanger kan uw brief ook weigeren. U krijgt de brief dan terug met een retoursticker waarop staat dat uw brief is geweigerd.

Soms is de ontvanger niet thuis. De brief gaat dan naar een afhaalpunt waar de ontvanger de brief kan ophalen. Doet hij dit niet? Dan krijgt u de brief terug met bewijs dat de brief niet is opgehaald.

Gewone post of e-mail

Het is belangrijk dat u uw brief óók per gewone post of e-mail stuurt. Zo heeft u de meeste kans dat de ontvanger uw brief leest.

Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. En bewaar het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Bent u geholpen met deze informatie?
Delen
Logo

Bel gratis

0800 - 8020

Maandag t/m vrijdag 09.00 – 17.00 uur. Persoonlijk juridisch advies voor iedereen met een laag inkomen.

Onderwerpen
Wonen & BurenWerk & InkomenFamilie & RelatiePolitie & JustitieAankopen & GarantieSchulden & Incasso

©2024 Het Juridisch Loket

Disclaimer

Privacyverklaring

Cookieverklaring

Terug naar boven