Voorbeeldbrief servicekostenoverzicht | Het Juridisch Loket Overslaan en naar de inhoud gaan
Let op: Op 22 september is het Juridisch Loket vanaf 16.00 uur gesloten. Onze vestigingen zijn door het coronavirus dicht. Excuses voor het ongemak.

Zo vraagt u om een servicekostenoverzicht

Uw verhuurder is verplicht om u elk jaar vóór 30 juni een overzicht te geven van de servicekosten en nutsvoorzieningen. U ziet dan of u te veel of te weinig voorschot heeft betaald. Heeft u geen servicekostenoverzicht ontvangen? Dan kunt u het bij uw verhuurder opvragen.

  • Stuur onze voorbeeldbrief naar uw verhuurder waarin u vraagt om het servicekostenoverzicht.
  • Reageert uw verhuurder niet of wijst hij uw verzoek om een servicekostenoverzicht af? Start dan een procedure bij de Huurcommissie. Dit moet binnen 2 jaar nadat u het overzicht had moeten krijgen. Heeft u hier vragen over? Neem contact op met een van onze juristen.

Belangrijk om te weten

  • Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. U kunt deze brief aanpassen aan uw situatie.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

Lees meer over dit onderwerp

Wat kan ik doen bij problemen met de servicekosten? 

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 € 0,10 p/min* maandag tot en met donderdag 09.00 - 17.00 uur. Op vrijdag 9.00 - 13.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Uw e-mail wordt binnen 3 werkdagen beantwoord door een van onze juristen. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties
Terug naar boven Shape