Overslaan en naar de inhoud gaan
Let op: Op dit moment is het drukker dan anders aan de telefoon. U kunt ook een van onze vestigingen bezoeken.

Zo vraagt u het overzicht op

  • Controleer of uw verhuurder een servicekostenoverzicht moet sturen.
  • Stuur onze voorbeeldbrief naar uw verhuurder. Vraag om het servicekostenoverzicht of de jaarafrekening van de nutsvoorzieningen (gas, water en elektriciteit). Doe dit alleen als u denkt dat u nog geld terugkrijgt.
  • Weigert uw verhuurder, of krijgt u geen reactie? Ga dan naar de Huurcommissie. Doe dit binnen 2 jaar nadat u het overzicht moest krijgen. Heeft u een woning in de vrije sector? Vraag dan binnen 5 jaar advies aan een advocaat of aan uw rechtsbijstandverzekering.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief per post of e-mail. Heeft u bewijs nodig dat de ander uw brief heeft ontvangen? Bijvoorbeeld omdat u naar de rechter, een geschillencommissie of de Huurcommissie wilt? Dan is het voldoende bewijs als de ander schriftelijk op uw brief of e-mail reageert.

Krijgt u geen reactie? Stuur dan de brief per aangetekende post.

Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0800 - 8020 Gratis persoonlijk juridisch advies voor iedereen met een laag inkomen.
Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape