Overslaan en naar de inhoud gaan
Let op: Op dit moment is het drukker dan anders aan de telefoon. U kunt ook een van onze vestigingen bezoeken.

Zo laat u weten dat u het niet eens bent

  • Controleer de eindafrekening van de servicekosten of nutsvoorzieningen (gas, water en elektriciteit). Staan er bijvoorbeeld kosten voor de glazenwasser op de eindafrekening? En denkt u dat de ramen niet zijn gewassen? Dan moet uw verhuurder bewijzen dat de glazenwasser echt is geweest. Bijvoorbeeld met een rekening van de glazenwasser.
  • Stuur onze voorbeeldbrief naar uw verhuurder.
  • Krijgt u binnen 3 weken geen reactie van uw verhuurder? En heeft u een sociale huurwoning? Dan kunt u een uitspraak vragen aan de Huurcommissie.
  • Krijgt u geen reactie en huurt u een woning in de vrije sector? Vraag dan de rechter om een uitspraak.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0800 - 8020 Gratis persoonlijk juridisch advies voor iedereen met een laag inkomen.
Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape