Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo vraagt u servicekosten terug

  • Controleer op het servicekostenoverzicht of u inderdaad meer betaalde dan de echte kosten.
  • Stuur onze voorbeeldbrief naar uw verhuurder. Vraag om terugbetaling van de te veel betaalde servicekosten en stuur het servicekostenoverzicht mee.
  • Reageert uw verhuurder niet of wil hij niet betalen? Ga dan binnen 2 jaar nadat u het servicekostenoverzicht moest krijgen naar de Huurcommissie. Heeft u een woning in de vrije sector? Ga dan naar de rechter. Neem voor meer informatie contact op met een van onze juristen.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief per post of e-mail. Heeft u bewijs nodig dat de ander uw brief heeft ontvangen? Bijvoorbeeld omdat u naar de rechter, een geschillencommissie of de Huurcommissie wilt? Dan is het voldoende bewijs als de ander schriftelijk op uw brief of e-mail reageert.

Krijgt u geen reactie? Stuur dan de brief per aangetekende post.

Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Uw e-mail wordt binnen 4 werkdagen beantwoord door een van onze juristen. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape