Logo
Cookie Privacy

Voorbeeldbrief repareren of vervangen ondeugdelijk product

Is uw product stuk of niet goed? Met deze voorbeeldbrief vraagt u de verkoper om het ondeugdelijke product te repareren of te vervangen.

Gratis

Zo vraagt u om reparatie of vervanging

  • Controleer of u recht op reparatie of vervanging heeft. En of dit nog gratis is.

  • Vraag eerst de verkoper in een gesprek om het product te repareren of vervangen.

  • Komt u er samen niet uit? Gebruik dan onze voorbeeldbrief. Stuur de bon of factuur mee.

  • Krijgt u geen reactie? Dan kunt u de verkoper in gebreke stellen.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief per post of e-mail. Heeft u bewijs nodig dat de ander uw brief heeft ontvangen? Bijvoorbeeld omdat u naar de rechter, een geschillencommissie of de Huurcommissie wilt? Dan is het voldoende bewijs als de ander schriftelijk op uw brief of e-mail reageert.

Krijgt u geen reactie? Stuur dan de brief per aangetekende post.

Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis

Delen:

Andere voorbeeldbrieven

Voorbeeldbrief ingebrekestelling ondeugdelijk product

Hulp nodig bij uw brief? Bel ons

Bezoek ons

Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.

Logo

Bel gratis

0800 - 8020

Maandag t/m vrijdag 09.00 – 17.00 uur. Persoonlijk juridisch advies voor iedereen met een laag inkomen.

Onderwerpen
Wonen & BurenWerk & InkomenFamilie & RelatiePolitie & JustitieAankopen & GarantieSchulden & Incasso

©2024 Het Juridisch Loket

Disclaimer

Privacyverklaring

Cookieverklaring

Terug naar boven