Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo vraagt u om reparatie of vervanging

  • Controleer of u recht op reparatie of vervanging heeft. En of dit nog gratis is.
  • Vraag eerst de verkoper in een gesprek om het product te repareren of vervangen.
  • Komt u er samen niet uit? Gebruik dan onze voorbeeldbrief. Stuur de bon of factuur mee.
  • Krijgt u geen reactie? Dan kunt u de verkoper in gebreke stellen.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief per post of e-mail. Heeft u bewijs nodig dat de ander uw brief heeft ontvangen? Bijvoorbeeld omdat u naar de rechter, een geschillencommissie of de Huurcommissie wilt? Dan is het voldoende bewijs als de ander schriftelijk op uw brief of e-mail reageert.

Krijgt u geen reactie? Stuur dan de brief per aangetekende post.

Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Uw e-mail wordt binnen 4 werkdagen beantwoord door een van onze juristen. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape