
Voorbeeldbrief repareren of vervangen ondeugdelijk product
Is uw aankoop stuk? Met deze voorbeeldbrief vraagt u de verkoper om het product te repareren of te vervangen.
Gratis
Download voorbeeldbrief
Zo vraagt u om reparatie of vervanging
Heeft u iets gekocht bij een bedrijf en gaat uw aankoop kapot? Dan heeft u mogelijk een ‘ondeugdelijk product’. U kunt de verkoper per brief vragen om het product te repareren of te vervangen.
- Ga eerst terug naar de verkoper. Als u samen tot een oplossing komt, dan heeft u deze brief niet nodig.
- Komt u er niet uit met de verkoper? Stuur dan een aangetekende brief (voorbeeldbrief verzoek om reparatie of vervanging product) naar de verkoper. Vraag hierin om reparatie of vervanging van uw aankoop.
- Krijgt u geen reactie? Dan kunt u de verkoper in gebreke stellen. U geeft de verkoper dan een laatste kans om de klacht op te lossen.
Belangrijk om te weten
- Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. U kunt deze brief aanpassen naar uw situatie.
- U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
- Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.
Lees meer over dit onderwerp
Wat kan ik doen als ik iets heb gekocht dat niet (goed) werkt?
Gratis
Download voorbeeldbrief
Andere voorbeeldbrieven
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons
0900 - 8020
*€0,25 p/min. Elke werkdag tussen 09.00 - 18.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons
Op dit moment kunt u uw vraag helaas niet via de e-mail stellen. Excuses voor het ongemak.
Bezoek ons
Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties