Voorbeeldbrief repareren of vervangen ondeugdelijk product
Let op
Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld dat u kunt aanpassen aan uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor de brief.

Voorbeeldbrief repareren of vervangen ondeugdelijk product
Is uw product stuk of niet goed? Met deze voorbeeldbrief vraagt u de verkoper om het ondeugdelijke product te repareren of te vervangen.
Zo vraagt u om reparatie of vervanging
- Controleer of u recht op reparatie of vervanging heeft. En of dit nog gratis is.
- Vraag eerst de verkoper in een gesprek om het product te repareren of vervangen.
- Komt u er samen niet uit? Gebruik dan onze voorbeeldbrief. Stuur de bon of factuur mee.
- Krijgt u geen reactie? Dan kunt u de verkoper in gebreke stellen.
Belangrijk om te weten
Verstuur de brief per post of e-mail. Heeft u bewijs nodig dat de ander uw brief heeft ontvangen? Bijvoorbeeld omdat u naar de rechter, een geschillencommissie of de Huurcommissie wilt? Dan is het voldoende bewijs als de ander schriftelijk op uw brief of e-mail reageert.
Krijgt u geen reactie? Stuur dan de brief per aangetekende post.
Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.