Voorbeeldbrief repareren of vervangen ondeugdelijk product
Gaat uw product sneller stuk dan u mag verwachten? Of is uw product al stuk als u het krijgt? Dan heeft u een ‘ondeugdelijk product’. Met deze voorbeeldbrief vraagt u de verkoper om het product te repareren of te vervangen.
Gratis
Zo vraagt u om reparatie of vervanging
Controleer of u recht heeft op gratis reparatie of vervanging.
Vraag de verkoper in een gesprek om het product te repareren of vervangen.
Komt u er samen niet uit? Gebruik dan onze voorbeeldbrief. Stuur bewijs van uw aankoop mee, zoals de bon.
Heeft u schade door het ondeugdelijke product? Geef dit dan aan in uw brief en vraag om schadevergoeding. Stuur bewijs van uw schade mee.
Krijgt u geen reactie? Stel de verkoper dan in gebreke met onze voorbeeldbrief ingebrekestelling ondeugdelijk product.
Belangrijk om te weten
Verstuur de brief per post of e-mail. Heeft u bewijs nodig dat de ander uw brief heeft ontvangen? Bijvoorbeeld omdat u naar de rechter, een geschillencommissie of de Huurcommissie wilt? Dan is het voldoende bewijs als de ander schriftelijk op uw brief of e-mail reageert.
Krijgt u geen reactie? Stuur dan de brief per aangetekende post.
Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.
Lees meer over dit onderwerp
Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons
Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.