Logo
Cookie Privacy

Voorbeeldbrief ingebrekestelling ondeugdelijk product

Is er iets mis met uw product en wil de verkoper het niet repareren of vervangen? Met onze voorbeeldbrief stelt u hem in gebreke en geeft u een laatste kans. Dit heet een ‘ingebrekestelling’.

Gratis

Zo stelt u de verkoper in gebreke

  • Vraag de verkoper eerst om uw product te repareren of vervangen.
  • Werkt de verkoper hier niet aan mee? Stuur dan onze voorbeeldbrief. Geef de verkoper een laatste kans om het product te repareren of te vervangen. En geef hiervoor een redelijke tijd.
  • Heeft u schade doordat het product ondeugdelijk is? Geef dit dan aan in uw brief en vraag om een schadevergoeding. Stuur bewijs van uw schade mee.
  • Krijgt u geen reactie? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden en schadevergoeding vragen als u schade heeft.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis

Delen:

Andere voorbeeldbrieven

Voorbeeldbrief repareren of vervangen ondeugdelijk product

Hulp nodig bij uw brief? Bel ons

Bezoek ons

Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.

Logo

Bel gratis

0800 - 8020

Maandag t/m vrijdag 09.00 – 17.00 uur. Persoonlijk juridisch advies voor iedereen met een laag inkomen.

Onderwerpen
Wonen & BurenWerk & InkomenFamilie & RelatiePolitie & JustitieAankopen & GarantieSchulden & Incasso

©2024 Het Juridisch Loket

Disclaimer

Privacyverklaring

Cookieverklaring

Terug naar boven