Voorbeeldbrief ingebrekestelling ondeugdelijk product
Disclaimer voorbeeldbrief
Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld die u kunt aanpassen naar uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor de brief.
Verstuur de brief aangetekend én via de gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

Voorbeeldbrief ingebrekestelling ondeugdelijk product
Werkt uw product niet zoals het hoort? En komt u er niet uit met de verkoper? Met onze voorbeeldbrief kunt u de verkoper in gebreke stellen.
Zo stelt u een verkoper in gebreke
Met een ingebrekestelling geeft u een verkoper de laatste kans om het product te repareren of te vervangen. Werkt de verkoper niet mee? Dan is hij ‘in gebreke’. U kunt dan van de aankoop af.
- Vraag eerst om reparatie of vervanging van uw product. Werkt de verkoper hieraan mee? Dan hoeft u hem niet in gebreke te stellen.
- Reageert de verkoper niet? Stuur dan onze voorbeeldbrief, waarin u de verkoper een laatste kans geeft om het product te repareren of te vervangen.
- Krijgt u geen reactie? Dan is de verkoper in gebreke. U kunt dan de koopovereenkomst ontbinden.
- Krijgt u uw aankoopbedrag niet terug? Neem dan contact op met een van onze juristen. U kunt uw aankoopbedrag terugvragen via de Geschillencommissie of via de rechter.
Belangrijk om te weten
- Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. U kunt deze brief aanpassen aan uw situatie.
- U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
- Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.
Lees meer over dit onderwerp
Wat kan ik doen als ik een ondeugdelijk product heb gekocht?