Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo stelt u de verkoper in gebreke

  • Vraag de verkoper eerst om uw product te repareren of vervangen.
  • Werkt de verkoper hier niet aan mee? Stuur dan onze voorbeeldbrief. Geef de verkoper een laatste kans om het product te repareren of te vervangen. En geef hiervoor een redelijke tijd.
  • Heeft u schade doordat het product ondeugdelijk is? Geef dit dan aan in uw brief en vraag om een schadevergoeding. Stuur bewijs van uw schade mee.
  • Krijgt u geen reactie? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden en schadevergoeding vragen als u schade heeft.

Belangrijk om te weten

  • Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. U kunt deze brief aanpassen aan uw situatie.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

Lees meer over dit onderwerp

Wat kan ik doen als ik een ondeugdelijk product heb gekocht?

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Uw e-mail wordt binnen 3 werkdagen beantwoord door een van onze juristen. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape