Overslaan en naar de inhoud gaan
Let op: Door het coronavirus zijn onze vestigingen dicht. Heeft u een juridische vraag? Bel of mail. De wachttijd is langer dan normaal. Sorry voor het ongemak.

Zo stelt u een verkoper in gebreke

Met een ingebrekestelling geeft u een verkoper de laatste kans om het product te repareren of te vervangen. Werkt de verkoper niet mee? Dan is hij ‘in gebreke’. U kunt dan van de aankoop af.

  • Vraag eerst om reparatie of vervanging van uw product. Werkt de verkoper hieraan mee? Dan hoeft u hem niet in gebreke te stellen.
  • Reageert de verkoper niet? Stuur dan onze voorbeeldbrief, waarin u de verkoper een laatste kans geeft om het product te repareren of te vervangen.
  • Krijgt u geen reactie? Dan is de verkoper in gebreke. U kunt dan de koopovereenkomst ontbinden.
  • Krijgt u uw aankoopbedrag niet terug? Neem dan contact op met een van onze juristen. U kunt uw aankoopbedrag terugvragen via de Geschillencommissie of via de rechter.

Belangrijk om te weten

  • Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. U kunt deze brief aanpassen aan uw situatie.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

Lees meer over dit onderwerp

Wat kan ik doen als ik  een ondeugdelijk product heb gekocht?

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met donderdag 09.00 - 17.00 uur. Vrijdag van 09.00 - 13.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Uw e-mail wordt binnen 3 werkdagen beantwoord door een van onze juristen.
Terug naar boven Shape