Voorbeeldbrief ingebrekestelling ondeugdelijk product
Let op
Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld dat u kunt aanpassen aan uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor de brief.

Voorbeeldbrief ingebrekestelling ondeugdelijk product
Is er iets mis met uw product en wil de verkoper het niet repareren of vervangen? Met onze voorbeeldbrief stelt u hem in gebreke en geeft u een laatste kans. Dit heet een ‘ingebrekestelling’.
Zo stelt u de verkoper in gebreke
- Vraag de verkoper eerst om uw product te repareren of vervangen.
- Werkt de verkoper hier niet aan mee? Stuur dan onze voorbeeldbrief. Geef de verkoper een laatste kans om het product te repareren of te vervangen. En geef hiervoor een redelijke tijd.
- Heeft u schade doordat het product ondeugdelijk is? Geef dit dan aan in uw brief en vraag om een schadevergoeding. Stuur bewijs van uw schade mee.
- Krijgt u geen reactie? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden en schadevergoeding vragen als u schade heeft.
Belangrijk om te weten
Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.