Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo lost u problemen op tijdens de garantie

Heeft u garantie op uw aankoop? Dan hoeft u niet te bewijzen dat het niet uw schuld is dat uw product stuk ging. De verkoper moet uw product (kosteloos) repareren of vervangen.

  • Ga eerst terug naar de verkoper en vraag om een oplossing voor uw klachten. Komt u samen tot een oplossing? Dan hoeft u deze brief niet te versturen.
  • Komt u er met de verkoper niet uit? Vraag de verkoper dan in een aangetekende brief (voorbeeldbrief ondeugdelijk product binnen garantie) om reparatie of vervanging van uw product. 
  • Worden uw klachten niet opgelost? Neem dan contact op met een van onze juristen.

Belangrijk om te weten

  • Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. U kunt deze brief aanpassen naar uw situatie.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

Lees meer over dit onderwerp

Wat zijn mijn rechten als ik een garantiebewijs heb?

Gratis Download voorbeeldbrief Page 1
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 *€0,25 p/min. Elke werkdag tussen 09.00 - 18.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Uw e-mail wordt binnen 3 werkdagen beantwoord door een van onze juristen. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties
Terug naar boven Shape