Overslaan en naar de inhoud gaan
Let op: Door het coronavirus werken wij anders. Heeft u een juridische vraag? Bel of mail. Onze jurist kan besluiten een afspraak met u te maken.

Zo vraagt u om reparatie of vervanging binnen de garantie

  1. Kijk eerst of u in uw geval recht heeft op gratis reparatie of vervanging via de wettelijke garantie.
  2. Lees in het garantiebewijs van de verkoper of fabrikant wat uw extra rechten zijn. Bijvoorbeeld op welke onderdelen u garantie heeft en tot wanneer.
  3. Bespreek met de verkoper wat er mis is met het product en vraag om reparatie of vervanging.
  4. Komt u er samen niet uit? Stuur hem dan deze voorbeeldbrief. Stuur kopieën van de bon en het garantiebewijs mee.
  5. Krijgt u geen reactie? Dan kunt u de verkoper in gebreke stellen.

Belangrijk om te weten

  • Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. U kunt deze brief aanpassen aan uw situatie.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Uw e-mail wordt binnen 3 werkdagen beantwoord door een van onze juristen.
Terug naar boven Shape