Voorbeeldbrief ondeugdelijk product binnen garantie
Let op
Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld dat u kunt aanpassen aan uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor de brief.

Voorbeeldbrief ondeugdelijk product binnen garantie
Kocht u een product dat stuk ging en heeft u er nog garantie op? Met onze voorbeeldbrief vraagt u de verkoper om het product te repareren of te vervangen.
Zo vraagt u om reparatie of vervanging binnen de garantie
- Kijk eerst of u in uw geval recht heeft op gratis reparatie of vervanging via de wettelijke garantie.
- Lees in het garantiebewijs van de verkoper of fabrikant wat uw extra rechten zijn. Bijvoorbeeld op welke onderdelen u garantie heeft en tot wanneer.
- Bespreek met de verkoper wat er mis is met het product en vraag om reparatie of vervanging.
- Komt u er samen niet uit? Stuur hem dan deze voorbeeldbrief. Stuur kopieën van de bon en het garantiebewijs mee.
- Krijgt u geen reactie? Dan kunt u de verkoper in gebreke stellen.
Belangrijk om te weten
Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.