Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo vraagt u om reparatie of vervanging binnen de garantie

  • Kijk eerst of u in uw geval recht heeft op gratis reparatie of vervanging via de wettelijke garantie.
  • Lees in het garantiebewijs van de verkoper of fabrikant wat uw extra rechten zijn. Bijvoorbeeld op welke onderdelen u garantie heeft en tot wanneer.
  • Bespreek met de verkoper wat er mis is met het product en vraag om reparatie of vervanging.
  • Komt u er samen niet uit? Stuur hem dan deze voorbeeldbrief. Stuur kopieën van de bon en het garantiebewijs mee.
  • Krijgt u geen reactie? Dan kunt u de verkoper in gebreke stellen.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Uw e-mail wordt binnen 4 werkdagen beantwoord door een van onze juristen. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape