Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo dient u een klacht in

  • Bespreek eerst met uw bewindvoerder wat u dwars zit. Misschien komt u zo samen tot een oplossing. 
  • Levert het gesprek u niet op wat u wilt? Stuur dan onze voorbeeldbrief aan uw bewindvoerder. Schrijf duidelijk op wat uw klachten zijn en vraag om een oplossing. 
  • Gaat de klacht over een professionele bewindvoerder en reageert deze niet zoals u hoopt? Dan kunt u de klachtbrief sturen aan het hoofdkantoor van de bewindvoerder en aan de branchevereniging, bijvoorbeeld Horus.
  • Reageert de bewindvoerder niet, of niet zoals u wilt? Neem contact op met een van onze juristen.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief per post of e-mail. Heeft u bewijs nodig dat de ander uw brief heeft ontvangen? Bijvoorbeeld omdat u naar de rechter, een geschillencommissie of de Huurcommissie wilt? Dan is het voldoende bewijs als de ander schriftelijk op uw brief of e-mail reageert.

Krijgt u geen reactie? Stuur dan de brief per aangetekende post.

Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Stel buiten kantoortijden uw juridische vraag via e-mail. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape