Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo stelt u de verkoper in gebreke

  • U moet eerst de verborgen gebreken melden aan de verkoper. Gebruik daarna pas deze voorbeeldbrief.
  • Overleg met de verkoper. Geef hem een kans om het gebrek te repareren of de reparatiekosten te vergoeden.
  • Komt u er samen niet uit? Stuur dan onze voorbeeldbrief en geef de verkoper een laatste kans. Dit heet ‘in gebreke stellen’. Stuur de lijst met gebreken mee en de foto’s. Liet u een offerte maken voor herstel van de gebreken? Stuur dan een kopie mee om te laten zien welke kosten u verwacht.
  • Wilt de verkoper de gebreken niet repareren of de reparatiekosten niet vergoeden? Neem contact op met een van onze juristen. Of vraag advies aan uw rechtsbijstandverzekeraar.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Stel buiten kantoortijden uw juridische vraag via e-mail. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape