Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo laat u weten dat de rekening niet klopt

  • Betaal het deel van de rekening waar u het wel mee eens bent.
  • Stuur het incassobureau of bedrijf onze voorbeeldbrief waarin u uitlegt waarom de rekening niet klopt. Zeg dat u een schriftelijk bewijs wil waaruit blijkt dat u moet betalen. En dat het incassobureau of het bedrijf anders moet stoppen met brieven sturen.
  • Komt u er niet uit met de andere partij? Neem dan contact op met een van onze juristen.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief per post of e-mail. Heeft u bewijs nodig dat de ander uw brief heeft ontvangen? Bijvoorbeeld omdat u naar de rechter, een geschillencommissie of de Huurcommissie wilt? Dan is het voldoende bewijs als de ander schriftelijk op uw brief of e-mail reageert.

Krijgt u geen reactie? Stuur dan de brief per aangetekende post.

Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Stel buiten kantoortijden uw juridische vraag via e-mail. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape