Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo vraagt u bemiddelingskosten terug

  • Stuur onze voorbeeldbrief binnen 5 jaar nadat u de bemiddelingskosten onterecht betaalde. Stuur de brief naar het bemiddelingsbureau of de makelaar aan wie u de kosten betaalde. Stuur bewijs van uw betaling mee.
  • Reageert het bedrijf niet of willen zij niet betalen? Controleer dan of het bedrijf aangesloten is bij de Geschillencommissie Makelaardij. Is het bedrijf aangesloten? Stuur dan uw klacht naar deze geschillencommissie.
  • Is het bedrijf niet aangesloten bij de geschillencommissie? Vraag dan uw rechtsbijstandsverzekeraar om hulp. Of neem contact op met een van onze juristen.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief per post of e-mail. Heeft u bewijs nodig dat de ander uw brief heeft ontvangen? Bijvoorbeeld omdat u naar de rechter, een geschillencommissie of de Huurcommissie wilt? Dan is het voldoende bewijs als de ander schriftelijk op uw brief of e-mail reageert.

Krijgt u geen reactie? Stuur dan de brief per aangetekende post.

Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Stel buiten kantoortijden uw juridische vraag via e-mail. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape