Overslaan en naar de inhoud gaan
Let op: Op woensdag 29 juni zijn wij om 12.00 uur gesloten.

Zo draait u een verkeerde koop terug

  • Controleer of u tijdens het kopen verkeerde informatie kreeg. Kocht u bijvoorbeeld een auto en kwam u er bij thuiskomst pas achter dat de verkoper de kilometerstand had teruggedraaid? Of kocht u een televisie of wasmachine en ontdekte u pas achteraf dat dit product niet de speciale functies had waarover de verkoper vertelde?
  • Stuur onze voorbeeldbrief aangetekend naar de verkoper. Laat hierin weten dat u de koop terug wilt draaien.
  • Gaat de verkoper hier niet mee akkoord? Neem contact op met een van onze juristen voor advies.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief per post of e-mail. Heeft u bewijs nodig dat de ander uw brief heeft ontvangen? Bijvoorbeeld omdat u naar de rechter, een geschillencommissie of de Huurcommissie wilt? Dan is het voldoende bewijs als de ander schriftelijk op uw brief of e-mail reageert.

Krijgt u geen reactie? Stuur dan de brief per aangetekende post.

Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Stel buiten kantoortijden uw juridische vraag via e-mail. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape