Wanneer ben ik onterecht afgesloten van energie of water?
Soms mag uw energieleverancier of drinkwaterbedrijf u niet afsluiten van energie of water, ook al betaalt u uw rekeningen niet.
Uw energieleverancier mag u niet afsluiten als:
- u schuldhulpverlening van de gemeente krijgt. Of als u zich hier nu voor aanmeldt.
- uw gezondheid in gevaar komt door uw medische situatie
- als u een betalingsregeling heeft afgesproken met uw energieleverancier. Of als u hierover in gesprek bent met uw leverancier.
Uw drinkwaterbedrijf mag u niet afsluiten als:
- u schuldhulpverlening van de gemeente krijgt. Of als u zich hier nu voor aanmeldt.
- uw gezondheid in gevaar komt door uw medische situatie
Bent u toch afgesloten?
Als u onterecht bent afgesloten van energie of water, neemt u de volgende stappen:
- Bel uw energieleverancier of drinkwaterbedrijf. Geef aan dat u onterecht bent afgesloten en weer aangesloten wilt worden.
- Komt u er per telefoon niet uit? Vraag uw energieleverancier of drinkwaterbedrijf dan in een aangetekende brief om u zo snel mogelijk weer aan te sluiten. Zet in de brief dat de leverancier de kosten van het opnieuw aansluiten moet betalen.
- Sluit uw energieleverancier of drinkwaterbedrijf u niet opnieuw aan? Dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie of de Geschillencommissie Water. Of neem contact op met een van onze juristen.