Overslaan en naar de inhoud gaan
Let op: In verband met de feestdagen zijn wij op 25, 26 december en 1 januari gesloten. Excuses voor het ongemak.
Stap 1

Controleer uw rechten

Controleer in welk land de webshop is gevestigd. Dit kunt u bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden terugvinden.

Indien de webshop is gevestigd in de Europese Unie, Noorwegen en IJsland heeft u onder andere de volgende rechten:

  • U heeft een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. U kunt het product zonder reden terugsturen.
  • De ondernemer moet u een bevestiging van de overeenkomst toesturen, bijvoorbeeld per post of per email.
Stap 2

Dien uw klacht in bij de ondernemer

Bent u niet tevreden? Neem contact op met het bedrijf waar u het product heeft besteld. Volgens de Europese regels is de ondernemer verplicht om contactgegevens beschikbaar te stellen. Dien uw klacht schriftelijk in, bijvoorbeeld via e-mail.
U kunt met dit bedrijf onderhandelen om tot een goede oplossing te komen.
Stap 3

Vraag het Europees Consumenten Centrum (ECC) te bemiddelen

Komt u in overleg met het bedrijf niet tot een oplossing? Vraag dan het Europees Consumenten Centrum (ECC) in Nederland om u te helpen. Het Europees Consumenten Centrum:

Stap 4

Leg uw klacht voor aan een geschillencommissie

U kunt de ondernemer vragen uw geschil voor te leggen aan een geschillencommissie in het land waar de ondernemer is gevestigd. Dit heet ‘Online Dispute Resolution’ of ODR. U kunt de klacht indienen in uw eigen taal.
Neem contact op met het ODR Contactpunt voor meer informatie of kijk op het ODR-platform.
Meer informatie over dit onderwerp
  • Heb ik altijd 14 dagen bedenktijd?

    Nee. Er zijn een aantal uitzonderingen op de bedenktijd, zoals:

    • producten die speciaal voor u gemaakt zijn, bijvoorbeeld een fotoboek
    • producten die een beperkte houdbaarheidsdatum hebben, zoals voeding
    • producten waarbij het niet hygiënisch is om deze terug te sturen, zoals ondergoed
    • Dvd’s, cd’s, videospellen of andere software, waarvan de verzegeling is verbroken
    • kranten, tijdschriften of magazines
    • digitale producten die u direct kunt gebruiken
    • aankopen van minder dan 50 euro
    • financiële producten, zoals leningen
    • pakketreizen en andere vakantie gerelateerde bestellingen, waarbij een specifieke datum wordt afgesproken

    Heeft u vragen over uw bedenktijd? Neem contact op met een van onze juristen.

Terug naar boven Shape