Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo vraagt u om woningruil

  • Controleer bij de gemeente waar u wilt wonen of u een huisvestingsvergunning nodig heeft. Is dat zo en krijgt u een huisvestingsvergunning? Dan kunt u deze voorbeeldbrief versturen.
  • Stuur onze voorbeeldbrief aangetekend naar uw verhuurder. Heeft u allebei een andere verhuurder? Stuur de brief dan naar beide verhuurders. Kunt u bewijzen dat de woningruil belangrijk is, bijvoorbeeld omdat u geen trappen meer kunt lopen? Stuur dit bewijs dan mee.
  • Gaat de verhuurder niet akkoord? Neem contact op met een van onze juristen.

Belangrijk om te weten

  • Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. U kunt deze brief aanpassen aan uw situatie.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend en per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

Lees meer over dit onderwerp

Welke regels gelden bij woningruil?

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Uw e-mail wordt binnen 3 werkdagen beantwoord door een van onze juristen. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape