Geld terug na geannuleerde vlucht
Door een staking op Schiphol annuleert KLM veel vluchten. Reizigers kunnen daarom niet op vakantie. Annuleert de vliegtuigmaatschappij uw vlucht? Dan kunt u uw geld terugvragen. En u heeft recht op een vergoeding.
Geannuleerde vlucht
Annuleert de vliegtuigmaatschappij kort voor vertrek uw vlucht? Dan heeft u recht op een vervangende vlucht of geld terug. Als u kiest voor een vervangende vlucht, dan hoeft u geen extra kosten te betalen. Wilt u uw geld terug, dan moet de vliegtuigmaatschappij het bedrag binnen 7 dagen terugbetalen.
Vergoeding
Is uw vlucht geannuleerd of heeft u meer dan 3 uur vertraging? Dan heeft u recht op een vergoeding. Hoe hoog uw vergoeding is, verschilt per vlucht:
- tot en met 1.500 kilometer: € 250
- meer dan 1.500 kilometer, binnen de EU: € 400
- 1.500 tot 3.500 kilometer, buiten de EU: € 400
- meer dan 3.500 kilometer: € 600
Vraag uw geld terug
Is uw vlucht geannuleerd of vertraagd? Vraag dan de vliegtuigmaatschappij om uw geld terug en een vergoeding. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief.
Naar de rechter
Krijgt u het geld niet terug na uw brief? En krijgt u geen vergoeding? Vraag dan uw reisverzekeraar om hulp. Of uw rechtsbijstandverzekering, als u die heeft.
U kunt ook de rechter om een uitspraak vragen. Neem hiervoor contact op met een van onze juristen.
Alle actuele berichten