Wat doen we met uw persoonsgegevens als u een afspraak annuleert?
Bij het annuleren van uw afspraak verzamelen wij persoonsgegevens en anonieme gegevens. Deze gebruiken we voor het afzeggen van uw afspraak en voor bijvoorbeeld statistieken. Uw privacy staat voorop.
Verplichte gegevens
Met het formulier afspraak annuleren zegt u direct uw afspraak af met het Juridisch Loket. U vult verplicht in:
- uw naam
- uw adres
- uw geboortedatum
- datum afspraak
- tijdstip afspraak
- locatie afspraak
Deze gegevens gebruiken we alleen om uw afspraak met ons af te zeggen. Hiermee bepalen we wie u bent, zodat we de juiste afspraak annuleren.
Niet-verplichte gegevens
Deze gegevens hoeft u niet aan ons door te geven:
- Reden van afzeggen: Hiermee helpt u ons om onze dienstverlening te verbeteren.
- Uw telefoonnummer: Soms vinden wij het handig om u te bellen over de afzegging. We zullen u nooit over iets anders bellen, zonder uw toestemming.
- Uw e-mailadres: Dit gebruiken wij om u een bevestiging te sturen van uw annulering. Hebben wij uw mailadres al, dan vragen wij u of dit mailadres nog klopt.
Anonieme gegevens
We gebruiken ook anonieme gegevens over u. Uit deze gegevens kan niet bekend worden wie u bent. Anonieme gegevens gebruiken we voor:
- statistieken, bijvoorbeeld om bij te houden hoeveel mensen het formulier invullen
- het verbeteren van onze dienstverlening
- het uitvoeren van onze taken voor de Raad voor Rechtsbijstand
Bescherming van uw gegevens
We kunnen uw gegevens bewaren of aanpassen in onze klantregistratiesystemen. In deze computerprogramma’s mogen alleen sommige medewerkers kijken. En alleen met een bepaald doel.
We beschermen uw persoonsgegevens goed. Dit doen we volgens de privacyverklaring van het Juridisch Loket.
Uw toestemming
In het formulier afspraak annuleren vragen wij toestemming om uw gegevens te gebruiken. Als u hiermee akkoord gaat, mogen wij uw persoonsgegevens gebruiken en verwerken volgens de privacyverklaring van het Juridisch Loket.