Telefoonwinkel failliet en telefoon niet geleverd. Wat nu?

18 mei 2017

U heeft een abonnement afgesloten met een nieuwe mobiele telefoon. Bij wie moet u zijn als de telefoonwinkel failliet is en u geen telefoon heeft ontvangen?

Het contract

In uw contract staat wie u moet aanspreken om alsnog uw telefoon te krijgen. 

Wie is de verkoper? 

Staat in uw contract dat de telefoonwinkel slechts bemiddelaar of tussenpersoon is? Vraag dan uw provider om de telefoon. Is de telefoonwinkel de verkoper? Dan neemt de curator de beslissingen over uw (koop)contract. U kunt het volgende doen:

Stuur de curator een aangetekende brief. 

Hierin geeft u aan dat u:

  • de telefoon binnen 2 weken wilt ontvangen; 
  • het contract ontbindt als de telefoon niet wordt geleverd; 
  • het aankoopbedrag terug vraagt, als het contract wordt ontbonden; 
  • een schriftelijke reactie op uw brief wilt.

Krijgt u geen of een negatieve reactie? Dan bent u ‘concurrent schuldeiser’ in het faillissement. De curator meldt of u iets terugkrijgt en hoeveel dit is. 

Meer weten?

Komt u er niet uit of heeft u andere vragen? Neem dan contact op met één van onze juristen. Houd uw contract bij de hand.  

Naar het nieuwsoverzicht