Overslaan en naar de inhoud gaan
Stap 1

Controleer aansluitingen en instellingen

Controleer eerst of uw apparaat goed werkt. Bekijk de aansluiting en/of de instellingen.

Stap 2

Neem contact op met uw provider

Is uw apparaat goed ingesteld? Neem dan contact op met uw provider. Is er een netwerkstoring? Dan heeft u recht op een vergoeding als de storing meer dan 12 uur duurt.

Stap 3

Stuur een brief aan uw provider

Komt u er telefonisch niet uit met uw provider? Stuur dan een aangetekende brief. Hierin vraagt u om compensatie. Gebruik hiervoor de voorbeeldbrief van Consuwijzer.

Stap 4

Schakel de Geschillencommissie in

Weigert uw provider u de vergoeding te verstrekken? Dan kunt u uw geschil aanmelden bij de Geschillencommissie telecommunicatiediensten.

U betaalt 50 euro aan de Geschillencommissie. Als uw provider gelijk krijgt, bent u dit klachtengeld kwijt.

Meer informatie over dit onderwerp
  • Hoeveel vergoeding krijg ik bij een storing?

    De hoogte van uw compensatie bij een netwerkstoring is afhankelijk van uw abonnementskosten.

    Hoogte vergoeding

    Elke 24 uur kunt u uw dagelijkse abonnementskosten als vergoeding krijgen. Uw minimale compensatie is €1. U kunt uw dagelijkse abonnementskosten berekenen door uw maandelijkse abonnementskosten door 30 (dagen) te delen. Ook als de maand 28 of 31 dagen heeft.

    Bijvoorbeeld: u betaalt €45 per maand voor uw abonnement. U heeft een netwerkstoring van 48 uur. Uw abonnementskosten zijn (45/30) €1,50 per dag. Uw compensatie is dan 2 x €1,50 = €3,00.

    Betaalt u maandelijks een bedrag voor uw mobiele telefoon? Dan telt u deze aflossing niet mee voor de compensatie.

  • Kan ik een compensatie krijgen als ik een prepaid abonnement heb?

    Bij een storing op het mobiele netwerk heeft u ook bij een prepaid abonnement recht op compensatie. U betaalt niet alleen om te bellen, maar ook om bereikbaar te zijn. Zelfs als u geen beltegoed heeft, heeft u recht op een vergoeding.

    Het compensatiebedrag voor prepaid is vastgesteld op een vast bedrag. U krijgt €0,50 per 24 uur dat de storing op het mobiele netwerk duurt. Uw minimale vergoeding is €1,-.

    Uw telecomprovider weet niet altijd wie de prepaid-klanten zijn. Heeft u recht op compensatie? Dan moet u dit zelf aanvragen.

Terug naar boven Shape