Overslaan en naar de inhoud gaan

Storing netwerk

Bekijk de aansluiting en/of de instellingen. Is uw apparaat goed ingesteld? Neem dan contact op met uw provider. Mogelijk is er een netwerkstoring.

Is er een netwerkstoring? Dan heeft u recht op een vergoeding als de storing meer dan 12 uur duurt.

Hoogte vergoeding

De hoogte van uw compensatie bij een netwerkstoring is afhankelijk van uw abonnementskosten. Betaalt u maandelijks een bedrag voor uw mobiele telefoon? Dan telt u deze aflossing niet mee voor de compensatie.

Elke 24 uur kunt u uw dagelijkse abonnementskosten als vergoeding krijgen. Uw minimale compensatie is €1. U kunt uw dagelijkse abonnementskosten berekenen door uw maandelijkse abonnementskosten door 30 (dagen) te delen. Ook als de maand 28 of 31 dagen heeft.

Bijvoorbeeld: u betaalt €45 per maand voor uw abonnement. U heeft een netwerkstoring van 48 uur. Uw abonnementskosten zijn (45/30) €1,50 per dag. Uw compensatie is dan 2 x €1,50 = €3,00.

Compensatie vragen

Zo vraagt u om compensatie:

U betaalt 50 euro aan de Geschillencommissie. Als u gelijk krijgt, krijgt u het klachtengeld terug.

Meer informatie over dit onderwerp
  • Kan ik een compensatie krijgen als ik een prepaid abonnement heb?

    Bij een storing op het mobiele netwerk heeft u ook bij een prepaid abonnement recht op compensatie. U betaalt niet alleen om te bellen, maar ook om bereikbaar te zijn. Zelfs als u geen beltegoed heeft, heeft u recht op een vergoeding.

    Het compensatiebedrag voor prepaid is vastgesteld op een vast bedrag. U krijgt €0,50 per 24 uur dat de storing op het mobiele netwerk duurt. Uw minimale vergoeding is €1,-.

    Uw telecomprovider weet niet altijd wie de prepaid-klanten zijn. Heeft u recht op compensatie? Dan moet u dit zelf aanvragen.

Terug naar boven Shape