Overslaan en naar de inhoud gaan

Zo claimt u de vergoeding voor uw vlucht

Is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor problemen met uw Europese vlucht? Dan kunt u vragen om compensatie, terugbetaling van uw ticketprijs of vergoeding van kosten voor bijvoorbeeld een hotel.

  • Controleer hoeveel geld u terugkrijgt voor uw vlucht. Bij 'buitengewone omstandigheden' hoeft de luchtvaartmaatschappij bijvoorbeeld niet te betalen.
  • Maak een lijst van uw kosten, bijvoorbeeld een hotelovernachting.
  • Stuur de brief aangetekend naar de luchtvaartmaatschappij. Voeg de lijst met uw kosten toe. Voeg ook een kopie toe van uw vliegticket en uw paspoort.
  • Reageert de luchtvaartmaatschappij niet? Of komt u er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienen bij de Inspectie Leefomgeving en Transport.
  • Komt u er niet uit? Neem contact op met het Juridisch Loket.
  • Gaat het om een bedrag lager dan € 5.000? Kies dan voor de Europese procedure voor geringe vorderingen. Heeft u vragen over de Europese procedure voor geringe vorderingen? Neem dan contact op met het Europees Consumenten Centrum.

Belangrijk om te weten

  • Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. U kunt deze brief aanpassen naar uw situatie.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis Download voorbeeldbrief Page 1
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 *€0,25 p/min. Bel elke werkdag tussen 09.00 - 18.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Uw e-mail wordt binnen 3 werkdagen beantwoord door een van onze juristen. Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties
Terug naar boven Shape