Overslaan en naar de inhoud gaan
Let op: Door het coronavirus werken wij anders. Heeft u een juridische vraag? Bel of mail. Onze jurist kan besluiten een afspraak met u te maken.

Zo claimt u de vergoeding voor uw vlucht

Is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor problemen met uw Europese vlucht? Dan kunt u vragen om een vergoeding voor uw tijd, ticket of extra kosten.

  • Controleer of de problemen ontstonden door buitengewone omstandigheden. Als dat zo is, heeft u geen recht op een vergoeding. U hoeft deze brief dan niet te sturen.
  • Controleer hoeveel geld u terugkrijgt voor uw vlucht.
  • Stuur de voorbeeldbrief naar de luchtvaartmaatschappij en vraag om uw vergoeding. Voeg een kopie toe van uw vliegticket en ander bewijs, zoals bonnen. Maakte u extra kosten, bijvoorbeeld voor eten, drinken of een hotel? Voeg dan een lijst toe met deze kosten.
  • Krijgt u het geld niet terug of krijgt u geen reactie? Volg dan de Europese procedure voor geringe vorderingen. Gaat het om meer dan €5.000? Neem contact op met een van onze juristen.

Belangrijk om te weten

  • Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. U kunt deze brief aanpassen aan uw situatie.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
  • Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0900 - 8020 Kosten € 0,10 per minuut* Maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons Uw e-mail wordt binnen 3 werkdagen beantwoord door een van onze juristen.
Terug naar boven Shape