
Voorbeeldbrief claim vertraging vlucht
Is uw Europese vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt? Met onze voorbeeldbrief claimt u het geld waar u recht op heeft.
Gratis
Download voorbeeldbrief
Zo claimt u de vergoeding voor uw vlucht
Is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor problemen met uw Europese vlucht? Dan kunt u vragen om compensatie, terugbetaling van uw ticketprijs of vergoeding van kosten voor bijvoorbeeld een hotel.
- Controleer hoeveel geld u terugkrijgt voor uw vlucht. Bij 'buitengewone omstandigheden' hoeft de luchtvaartmaatschappij bijvoorbeeld niet te betalen.
- Maak een lijst van uw kosten, bijvoorbeeld een hotelovernachting.
- Stuur de brief aangetekend naar de luchtvaartmaatschappij. Voeg de lijst met uw kosten toe. Voeg ook een kopie toe van uw vliegticket en uw paspoort.
- Reageert de luchtvaartmaatschappij niet? Of komt u er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienen bij de Inspectie Leefomgeving en Transport.
- Komt u er niet uit? Neem contact op met een van onze juristen.
- Gaat het om een bedrag lager dan € 5.000? Kies dan voor de Europese procedure voor geringe vorderingen. Heeft u vragen over de Europese procedure voor geringe vorderingen? Neem dan contact op met het Europees Consumenten Centrum.
Belangrijk om te weten
- Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. U kunt deze brief aanpassen naar uw situatie.
- U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
- Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.
Lees meer over dit onderwerp
Gratis
Download voorbeeldbrief
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons
0900 - 8020
*€0,25 p/min. Bel elke werkdag tussen 09.00 - 18.00 uur. U krijgt een van onze juristen aan de telefoon.
E-mail ons
Uw e-mail wordt binnen 3 werkdagen beantwoord door een van onze juristen.
Bezoek ons
Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties