Overslaan en naar de inhoud gaan
Let op: Op dit moment is het drukker dan anders aan de telefoon. U kunt ook een van onze vestigingen bezoeken.

Zo claimt u de vergoeding voor uw vlucht

Is de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk voor problemen met uw Europese vlucht? Dan kunt u vragen om een vergoeding voor uw tijd, ticket of extra kosten.

  • Controleer of de problemen ontstonden door buitengewone omstandigheden. Als dat zo is, heeft u geen recht op een vergoeding. U hoeft deze brief dan niet te sturen.
  • Controleer hoeveel geld u terugkrijgt voor uw vlucht.
  • Stuur de voorbeeldbrief naar de luchtvaartmaatschappij en vraag om uw vergoeding. Voeg een kopie toe van uw vliegticket en ander bewijs, zoals bonnen. Maakte u extra kosten, bijvoorbeeld voor eten, drinken of een hotel? Voeg dan een lijst toe met deze kosten.
  • Krijgt u het geld niet terug of krijgt u geen reactie? Volg dan de Europese procedure voor geringe vorderingen. Gaat het om meer dan € 5.000? Neem contact op met een van onze juristen.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief per post of e-mail. Heeft u bewijs nodig dat de ander uw brief heeft ontvangen? Bijvoorbeeld omdat u naar de rechter, een geschillencommissie of de Huurcommissie wilt? Dan is het voldoende bewijs als de ander schriftelijk op uw brief of e-mail reageert.

Krijgt u geen reactie? Stuur dan de brief per aangetekende post.

Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis
Hulp nodig bij uw brief? Bel ons 0800 - 8020 Gratis persoonlijk juridisch advies voor iedereen met een laag inkomen.
Bezoek ons Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.
Terug naar boven Shape