De Soresdienst en het Juridisch Loket gaan samenwerkingsverband aan

31 juli 2014

Hilversum - Per 1 december werd binnen de Stichting MAX Maakt Mogelijk de Soresdienst opgericht. Voor iedereen, jong en oud, die door pech of juridische problemen in een uitzichtloze situatie is beland. Het Juridisch Loket zal per 1 augustus cliënten doorverwijzen naar dit project.

Het Juridisch Loket helpt mensen met het juiste antwoord op een juridische vraag. De meeste juridische problemen worden er direct opgelost door een jurist. Er melden zich echter ook mensen die meerdere problemen hebben die niet eenvoudig zijn op te lossen. Dan kan de Soresdienst hulp bieden. Een cliëntcoach brengt samen met de cliënt de problemen in kaart, maakt een plan van aanpak om de problemen op te lossen en helpt de mensen dit plan uit te voeren. Geschoolde vrijwilligers verspreid over het hele land zorgen voor een rechtstreeks contact en directe hulpverlening.

De soresdienst is een project van Stichting MAX Maakt mogelijk en wordt betaald door particuliere fondsen die het belangrijk vinden dat mensen geholpen kunnen worden. De Soresdienst werkt samen en staat onder leiding van MAX Ombudsman.

Vanaf 1 augustus zal het Juridisch Loket mensen doorverwijzen naar de Soresdienst zodat ze een goede hulpverlening geboden kunnen krijgen. Mensen hoeven géén lid te zijn van omroep MAX. De Soresdienst is er voor iedereen!

Naar het nieuwsoverzicht