Vraag vergoeding bij vertraagde bagage
Door een storing in het bagagesysteem zijn afgelopen weekend duizenden koffers op Schiphol achtergebleven. Veel mensen wachten nog steeds op hun koffer. U heeft recht op een vergoeding als uw bagage vertraagd, kwijt of beschadigd is.
Bagage vertraagd
Meld problemen met uw bagage direct bij de bagage servicebalie van uw luchtvaartmaatschappij. U krijgt dan een PIR-formulier. Met dit formulier kunt u een schadevergoeding vragen. Zorg wel dat u uw verzoek op tijd indient.
Bij vertraagde bagage heeft u recht op een vergoeding van de kosten voor aankoop van noodzakelijke spullen, zoals kleding en drogistartikelen.
Koffer kwijt of beschadigd
Heeft u na 21 dagen uw bagage nog niet? Dan heeft u recht op een schadevergoeding van maximaal ongeveer € 1250. U heeft ook recht op deze schadevergoeding als de luchtvaartmaatschappij eerder toegeeft dat uw koffers niet meer gevonden worden.
Ook als uw koffers beschadigd zijn, heeft u recht op compensatie. De uiteindelijke hoogte van de schadevergoeding hangt af van de waarde van de bagage.
Onze jurist Anneke van Kesteren legt in onderstaande video uit wat de regels zijn.
Alle actuele berichten