Overslaan en naar de inhoud gaan

Daling na piekjaren crisis

In tegenstelling tot dezelfde periode in 2013 stelden klanten van het Juridisch Loket steeds minder vragen over ontslag in de eerste vier maanden van 2014. In de piekjaren van de crisis nam het aantal ontslagvragen juist toe met gemiddeld 15% per jaar. Algemeen directeur Jan Albert Waal: “Het Juridisch Loket signaleert in de eerstelijns rechtshulp snel nieuwe ontwikkelingen in de maatschappij. Dat klanten minder behoefte hebben aan advies over ontslag, lijkt een positieve ontwikkeling”.

Minder vragen, minder zorgen?

“Als ontslag dreigt, stellen onze klanten vragen en willen zij gerustgesteld worden”, zo zegt Waal. Zij hebben dan behoefte aan snel en helder juridisch advies. Met juridische hulp kunnen zij hun kansen beter inschatten en krijgen zij duidelijkheid over hun toekomst. Vragen zijn: Waar moet ik op letten in het sociaal plan? Ik denk dat mijn werkgever failliet gaat, want ik krijg mijn loon niet: wat moet ik doen? Nu werknemers minder problemen voorleggen over ontslag, lijkt het er op dat zij zich minder zorgen maken om hun baan kwijt te raken.


Alle actuele berichten