Persbericht: Spectaculaire groei Juridisch Loket
Utrecht, 8 januari 2010 - Afgelopen vrijdag werd bekend gemaakt dat het aantal juridische klantvragen bij het Juridisch Loket met bijna 20% explosief is gestegen. Het Juridisch Loket laat weten dat onder meer de recessie die afgelopen jaar hard toesloeg hier debet aan is.
Het Juridisch Loket voorziet iedereen, die contact opneemt met de organisatie, van gratis advies en informatie. Het afgelopen jaar is het aantal vragen van klanten spectaculair gegroeid van 646.208 naar 770.252.
Het Juridisch Loket wint de laatste jaren steeds meer aan naamsbekendheid. De organisatie, die in 2004 werd opgericht, zag jaarlijks een gemiddelde toename van het aantal klantcontacten met 10%.
Dat de economische crisis heeft bijgedragen aan een extra stijging van de klantcontacten, blijkt uit de groei van de juridische vragen omtrent arbeidsrecht. “Een logisch gevolg”, zegt Jan Albert Waal, algemeen directeur van het Juridisch Loket. “De negatieve ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en de noodgedwongen ontslagen brachten veel onzekerheden met zich mee voor werknemers en werkzoekenden. Hierdoor steeg het aantal vragen van onze klanten over onder andere ontslagrecht, arbeidscontracten en uitkeringen.”
De organisatie verwacht dat de sterke groei van het aantal klantvragen zich ook in 2010 zal voortzetten.
Alle actuele berichten