Overslaan en naar de inhoud gaan

Het bezoek op www.juridischloket.nl steeg het afgelopen jaar met ruim 20 procent. Steeds meer mensen weten online hun weg naar het Juridisch Loket te vinden. Er is vooral gezocht naar antwoorden op vragen over ‘persoon en familierecht’ en ‘arbeid en ontslagrecht’.

Ongeveer 40 procent van alle vragen die het Juridisch Loket in 2014 behandelde had te maken met onderwerpen als echtscheiding, alimentatie en ontslag. Veel vragen betroffen ook online misstanden. Het Juridisch Loket signaleerde ook problemen over onduidelijke websites waarbij klanten vast zaten aan een abonnement, na het aanvragen van een proefpakket of het opvragen van informatie.

2014 werd bij het Juridisch Loket gekenmerkt door bezuinigingen. Met minder medewerkers aan de telefoon en balie ontstonden lange wachttijden. De juristen zetten alle zeilen bij om de klanten zo goed mogelijk te helpen. Zo zijn er toch een kleine 900.000 klantcontacten gerealiseerd. De verwachting is dat het online bezoek verder zal toenemen en het persoonlijk contact zal afnemen als gevolg van het inkrimpende budget en de daardoor beperkte openingstijden.


Alle actuele berichten