D-reizen failliet
Klanten met een pakketreis van het failliete D-reizen hebben recht op hun reis, of op geld terug. Dit regelt garantiefonds SGR. Werknemers van D-reizen kunnen zich melden bij UWV voor een faillissementsuitkering.
Klanten met een pakketreis of een geldige SGR-voucher krijgen vanzelf bericht van SGR. U hoeft zich niet zelf aan te melden. SGR adviseert snel te reageren als u een bericht ontvangt.
Op de website van SGR leest u welke groepen reizigers bericht hebben ontvangen. Heeft u niets gehoord, terwijl u wel bericht had moeten krijgen? Neem dan zelf contact op met SGR.
Vouchers
Klanten die een reisvoucher hebben, moeten opletten op de geldigheid. Reisbureaus kunnen de geldigheid van reisvouchers verlengen, maar dat geldt mogelijk niet voor de dekking van SGR.
Los vliegticket
Klanten die een los vliegticket boekten, kunnen zich melden bij de curator. Die bekijkt wat de mogelijkheden zijn voor de reis of teruggave van het geld.
Faillissementsuitkering
Werknemers kunnen zich melden bij UWV voor een faillissementsuitkering als D-reizen hun loon niet meer kan betalen. De curator van D-reizen informeert de werknemers over hun contract.