Logo
Cookie Privacy

Voorbeeldbrief ondeugdelijk product binnen garantie

Kocht u een product dat stuk ging en heeft u er nog garantie op? Met onze voorbeeldbrief vraagt u de verkoper om het product te repareren of te vervangen.

Gratis

Zo vraagt u om reparatie of vervanging binnen de garantie

  • Kijk eerst of u in uw geval recht heeft op gratis reparatie of vervanging via de wettelijke garantie.

  • Lees in het garantiebewijs van de verkoper of fabrikant wat uw extra rechten zijn. Bijvoorbeeld op welke onderdelen u garantie heeft en tot wanneer.

  • Bespreek met de verkoper wat er mis is met het product en vraag om reparatie of vervanging.

  • Komt u er samen niet uit? Stuur hem dan deze voorbeeldbrief. Stuur kopieën van de bon en het garantiebewijs mee.

  • Krijgt u geen reactie? Dan kunt u de verkoper in gebreke stellen.

Belangrijk om te weten

Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie van de brief voor uzelf. Bewaar ook het verzendbewijs en het bewijs dat uw brief is ontvangen, geweigerd of niet opgehaald.

Lees meer over dit onderwerp

Gratis

Delen:

Andere voorbeeldbrieven

Voorbeeldbrief repareren of vervangen ondeugdelijk product

Hulp nodig bij uw brief? Bel ons

Bezoek ons

Kom langs tijdens het inloopspreekuur op een van onze locaties.

Logo

Bel gratis

0800 - 8020

Maandag t/m vrijdag 09.00 – 17.00 uur. Persoonlijk juridisch advies voor iedereen met een laag inkomen.

Onderwerpen
Wonen & BurenWerk & InkomenFamilie & RelatiePolitie & JustitieAankopen & GarantieSchulden & Incasso

©2024 Het Juridisch Loket

Disclaimer

Privacyverklaring

Cookieverklaring

Terug naar boven